همانطور که می دانید با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از کارها اینترنتی شده است. کمتر کسی برای دریافت خدمات به صورت حضوری اقدام می کند. در نتیجه رزرواسیون هتل ها نیز در این مورد استثنا نیستند و امروزه کمتر کسی است که برا رزرو هتل به شهر مورد نظر خود برود و هر هتلی که اتاق خالی داشت را رزرو کند. این کار امروزه عجیب به نظر می رسد که فردی به شهری برود و در میان هتل ها شروع به گردش کند تا بتواند اتاق خالی با قیمت مناسبی پیدا کند. در این صورت هم زمان زیادی باید صرف کند هم باید بتواند در شهر مقصد مسیر زیادی را طی کند تا بتواند هرآنچه در نظر دارد را پیدا کند. بهترین راه این است که صاحبان هتل ها با طراحی سایت هتل به مشتریان خود کمک کنند تا از اتاق های خالی در روز های مورد نظرشان اطلاع یابند و با مقایسه قیمت هتل های متنوع بهترنی انتخاب را داشته باشند.
اگر میخواهید با هزینه ای مناسب با کیفیت ترین سایت هتلی را داشته باشید و بتوانید با استفاده از امکانات این سایت درآمدی چندین برابر قبل داشته باشید میتوانید از خدمات طراحی ساییت اختصاصی تیم حرفه ای سئو وب کمک بگیرید.
در طراحی سایت هتل باید چه امکاناتی را در نظر گرفت؟
وجود سایت های رزرو هتل باعث شد که مردم قبل از سفر، هتل مورد نظر را همراه با امکانات چک کنند و برای هر تاریخی که دوست دارند آن را رزرو کنند و نگران محل اقامت خود بعد از سفر نباشند. حالا در این میان سایت هایی مورد استقبال مردم قرار می گیرد که اطلاعات دقیق هتل و اتاق ها و تصاویر با کیفیت در اختیار کاربران قرار می دهند. به طور کلی در طراحی سایت هتل باید حداقل موارد زیر به سادگی در دسترس بازدید کننده قرار گیرد.
مزایای مهم سیستم رزرواسیون هتل
- صرفه جویی در وقت و هزینه
- امکان مشاهده تخفیف تورها و هتل ها
- امکان خواندن تجربیات دیگران از هتل و سفر خود
- امکان مقایسه سایر خدمات هتل ها و تور های گردشگری
- امکان انتخاب هتل، هواپیما و یا ساعات رفت و برگشت
- انتخاب برنامه های گردشگری و تفریحات
- اطلاع از برنامه ها و خدمات هتل ها
- امکان اجاره آنلاین خودرو در محل اقامت
- اطلاع از قیمت های اتاق و کلیه هزینه های جانبی هتل
امکانات طراحی سایت رزرو هتل
- دارای سیستم رزرو آنلاین
- اطلاعات دقیق از آدرس و موقعیت جغرافی هتل
- امکان انتخاب هواپیما و قیمت بلیط خود
- نشان دادن نظریات و تجربیات مسافران قبلی از سفر خود
- لیست هتل ها و خدمات و امکانات و تعرفه ها و قیمت های آن هتل
- امکان پرداخت آسان و سیستم پرداخت امن
- مقدمه ای کوتاه از قدمت و تاریخچه هتل
- استفاده از عکس و مقاله درباره جاذبه های گردشگری آن شهر
- دارا بودن قابلیت چند زبانه شدن سایت برای توریست های خارج از کشور
- امکان کرایه آنلاین اتومبیل
- قراردادن تعریف اتاق ها و تصاویر آنها
- استفاده از خبرنامه ایمیلی و پیامکی جهت اطلاع از تورها و هتل های تخفیف خورده
اهمیت داشتن یک وب سایت برای هتل را نمی توان انکار کرد. امروزه در دنیایی که افراد برای یافتن پاسخ سوالاتشان و یا راه حل برای مشکلاتشان به اینترنت مراجعه می کنند، داشتن یک وب سایت برای هر نوع کسب و کاری عجیب نیست، بلکه کاملاً ضروری است. در واقع، 57٪ از تمام رزروهای سفر در اینترنت انجام می شود و به همین دلیل هتل ها باید کانال خود (سایت) را برای رزرو مستقیم موارد مختلف داشته باشند. اگر می خواهید کسب و کار اینترنتی خود را در زمینه هتل و اقامت راه اندازی کنید، شما را راهنمایی می کنیم.
در این طراحی سایت ویژگی ها و محتوای وب سایت هتل واقعاً با سایر وب سایت ها متفاوت است. انیمیشن های پر زرق و برق و الگوهای مرسوم، مد روز ممکن است سرگرم کننده به نظر برسند، اما کمک زیادی به شما در دریافت ترافیک بیشتر نمی کند. محتوای تولیدی در وب سایت یک هتل بسیار متفاوت از سایر وب سایت ها خواهد بود و در آن باید به مواردی توجه کرد که شاید برای سایر کسب و کار ها چندان اهمیتی نداشته باشد.
به عنوان مثال در وب سایت های هتلی صفحه “درباره ما” بسیار مهم است، اما محتوای وب سایت به آن محدود نمی شود. بنابراین محتوای جذاب برای وب سایت هتل شما مفید خواهد بود. این در مورد نحوه نمایش محتوای خود نیست، بلکه در مورد چگونگی آموزش مشتریان و اطلاع رسانی به آن ها در مورد خدمات خود است. اهمیت ایجاد محتوای جذاب برای یک وب سایت دیگر برای بازاریابان و هتلداران هنوز ناشناخته است. با این وجود برنامه ریزی یک استراتژی محتوا کار ساده ای نیست.
علاوه بر محتوا شما باید بر روی طرح و ظاهر وب سایت خود نیز کار کنید و برای جذب افراد در سراسر دنیا، شما قطعاً نیاز به یک قالب جذاب خواهید داشت. یک وب سایت هتلی جذاب و غنی از محتوای با کیفیت به شما امکان می دهد سفر مشتری را به گونه ای تاثیرگذار شکل دهید. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که سایت هتل شما باید دارای چه امکاناتی باشد، چه نوع محتوایی باید در آن تولید کنید و از همه مهم تر چندین قالب کاربردی برای وب سایتتان را معرفی خواهیم کرد.
طراحی سایت هتل یکی از نیازهای اساسی هتل ها است
سال ها قبل که خبری از اینترنت پرسرعت نبود، رزرو هتل نیز معمولاً به صورت حضوری انجام می شد. به این ترتیب مسافران می توانستند وارد فضای هتل ها شده و گزینه ایده ال خود را پیدا کنند. اما امروزه که اینترنت یکی از مهم ترین عناصر زندگی روزمره همه ماست، دیگر رزرو هتل نیز به یکی از کارهای اینترنتی تبدیل شده است. پس از آنجایی که دیگر مسافران امکان ارزیابی حضوری هتل را ندارند، می توان حدس زد که سایتی که متعلق به آن هتل است، به نوعی نماینده آن محسوب می شود. بنابراین اگر برای هتل خود سایت نداشته باشید، در واقع نماینده آنلاینی برای معرفی هتل خود ندارید و احتمالاً توسط رقبایتان به گوشه ای رانده خواهید شد.
از طرفی بسیاری از مسافران وقتی می خواهند اتاقی را برای مسافرت خود رزرو کنند، به راحتی فقط در فضای وب جست و جو می کنند. اینجاست که شما باید از طریق سایت خود، امتیازات ویژه هتل خود را در معرض دید مخاطب قرار دهید. همینطور در کنار نمایش ویژگی های هتل خود، باید امکان رزرو اتاق را هم در اختیار کاربران قرار دهید. با این کار علاوه بر این که رزروی هایتان بیشتر خواهد شد، تماس های کمتری هم فقط برای رزو اتاق خواهید داشت. بنابراین وقت بیشتری دارید تا تمرکز خود را برای ارتقای سایر خدمات خود صرف کنید.
شاید به هزینه طراحی سایت و مدیریت آنها فکر می کنید. در این صورت باید بدانید که اگر طراحی وب سایت هتل خود را فکر شده پیش ببرید، در آینده ای نزدیک چند برابر این هزینه را از طریق رزرو بیشتر اتاق های هتل خود کسب خواهید کرد.
برای طراحی سایت هتل ها چه امکاناتی ضروری است؟
1. نمایش ویژگی ها، اتاق و خدمات هتل شما
هدف اصلی طراحی سایت هتل این است که به مشتریان احتمالی خود در مورد اتاق ها، خدمات خود و غیره اطلاعات خود را منتقل کنید.
بنابراین اکنون ما سایت خود را با تمام اطلاعاتی که می خواهیم در سایت خود نشان دهیم به روز می کنیم.
برای انجام این کار، ابتدا لیستی از تمام مواردی که می خواهیم ذکر کنیم تهیه می کنیم. به عنوان مثال، ما اتاق ها را ذکر خواهیم کرد. اگر 3 نوع اتاق دارید و می توانید صفحه ای برای توصیف ویژگی های اتاق با تصاویر و محتوای متن هر اتاق ایجاد کنید. برای جذب مخاطب می توانید محتوای متنوعی ایجاد کرده و آن را تبلیغ کنید.
به همین ترتیب، می توانید صفحات مختلفی برای توصیف خدمات مختلف و برنامه های قیمت گذاری آنها ایجاد کنید.
حتی می توانید از نوار لغزنده قالب اجاره ویلا برای نمایش اتاق استفاده کنید و مستقیماً به صفحه ای که جزئیات و ویژگی های آن اتاق را نشان می دهد، پیوند دهید.
هنگامی که در مورد تمام اطلاعاتی که می خواهید نشان دهید تصمیم بگیرید، می توانید عناوین مورد نظر خود را برای فهرست انتخاب کنید. پیوند های مهم به منو می روند.
عکس های زیبا و جذاب با سایز مناسب
تصاویر با کیفیت بالا بخشی اساسی در طراحی وب سایت هتلی است. این ساده است: مشتریان می خواهند بدانند که برای چه چیزی هزینه می کنند و قرار است در چه مکانی سفر خود را سپری کنند. عکاسی برای هتل اغلب یک سرمایه گذاری اساسی است، اما این یکی از مهم ترین دارایی های بازاریابی شماست، از آن غافل نشوید!
عکاسی شما نه تنها برای وب سایتتان بلکه بخشی ضروری از فروش شما و استراتژی رسانه های اجتماعی است. چه در حال افتتاح هتلی جدید باشید و چه به تازگی بازسازی را به پایان رسانده اید، بازدید مجدد از تصاویر و اطمینان حاصل کردن از مناسب بودن آن ها ضروری است. در اینجا یک لیست سریع عکسبرداری از هتل برای در نظر گرفتن وجود دارد:
نمای بیرونی هتل: از جذاب ترین زاویه (ها) عکس بگیرید و ترکیبی از روز، غروب آفتاب / غروب و شب را ایجاد کنید تا دیگر سوالی برای مشتریان به وجود نیاید.
اتاق ها: در صورت امکان به هر دسته از اتاق ها مراجعه کنید و تصاویر با کیفیتی را تهیه کنید. یک عکس عالی و یا هیرو بگیرید که فضای کامل و همچنین جزئیاتی مانند منظره و … را به طور کامل نشان می دهد.
عروسی ها و رویدادها: اگر عروسی ها و رویدادهای اجتماعی بخشی از استراتژی کسب و کار شما هستند، شما به انتخاب تصاویر پشتیبانی نیاز دارید. در این دسته، عکس های مدل دار بهترین عملکرد را دارند.
ناهار خوری: چند عکس جذاب از منوی استاندارد خود بگیرید. همچنین ممکن است بخواهید یک عکس جذاب از پیشنهاد غذاخوری در اتاق خود نیز بگیرید.
امکانات رفاهی : مانند استخر یا دسترسی به ساحل بسیار مناسب است!
سایر امکانات: این لیست می تواند ادامه داشته باشد! نکته مهم این است که بررسی کنید چه چیزی باعث می شود هتل شما برای مهمانان بالقوه منحصر به فرد و جذاب باشد و سپس بر روس آن تمرکز کنید.
مطمئناً، شما در کل سایت عکس و فیلم دارید، اما مسافران می خواهند همه آن ها را در یک مکان ببینند و بتوانند خودشان عکس هایی را که نگاه می کنند را کنترل و هدایت کنند. هر عکس باید دارای متنی باشد که عکس را توصیف می کند. یک صفحه برای آلبوم تصاویر را در نظر بگیرید که به علایق مختلف، اتاق ها، فعالیت ها، عروسی ها، جلسات، امکانات رفاهی و غیره متمرکز است.
لیستی از حقایق جالب و جاذبه های توریستی در مورد شهر خود را تهیه کنید.
به مطالعه ی تاریخ منطقه خود بپردازید و مثلاً درباره “20 واقعیت جذاب که از آن (منطقه خود) نمی دانید” را بنویسید. با این کار افرادی که اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی شما را در گوگل جستجو می کنند جذب می شوند و به مخاطب نشان می دهید که از شهری که در آن زندگی می کنید آگاهی کامل دارید.
یک تور ویدیویی از هتل خود ایجاد کنید
یک تور ویدیویی می تواند مهمان را از طریق صفحه کامپیوتر خود به هتل شما منتقل کند! داشتن یک فیلم با کیفیت حرفه ای همراه با یک کارمند برای میزبانی، نه تنها تصویری زنده از هتل شما ایجاد می کند ، بلکه باعث ایجاد جذابیت شخصی می شود. می توانید به مخاطبان خود اتاق ها، فضاهای عمومی، رستوران و فضای بیرونی را نشان دهید یا حتی فیلمی از آشپزخانه ی خود، تا از این طریق افراد به شما بیشتر اعتماد کنند. فراموش نکنید که این کار یک مزیت رقابتی محسوب می شود.
2. دسترسی اسان به صفحات از طریق منوی سایت
پس از آماده شدن همه صفحات، می توانید آن ها را به ترتیب اولویت لیست کنید. با وردپرس می توانید هر تعداد صفحه که می خواهید ایجاد کنید.
پیوند های مهم را به عنوان موارد منو و زیر منو تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که پیوند ها به تمام صفحات مهم وب سایت شما در خود صفحه اصلی نشان داده شده است.
پس از انجام تنظیمات منو، دوباره اطمینان حاصل کنید که پیوند مهمی از دست نرفته است.
3. رزرو خدمات را فعال کنید.
شما می توانید در وب سایت هتل خود اجازه رزرو دهید. در صورت تمایل به انجام این کار، چندین قالب رزرو وردپرس وجود دارد که ویژگی رزرو آنلاین را در سایت فراهم می کند.
این سیستم های رزرو آنلاین معمولاً شامل خدمات زیر می باشند:
- به بازدیدکنندگان اجازه دهید اتاق را انتخاب کنند و از نظر موجود بودن آن را بررسی کنند.
- به کاربران اجازه ثبت نام در سایت و رزرو اتاق های موجود را می دهید.
- به آن ها اجازه دهید به صورت آنلاین هزینه پرداخت کنند و پیام تأیید علیه رزرو آنها را برای آن ها ارسال کنید.
- وقتی اتاقی که قبلاً رزرو شده است ، دیگر برای رزرو نمایش نخواهد داد.
- بلوک های سفارشی ایجاد کنید و نرخ های سفارشی را برای تاریخ های خاص تنظیم کنید.
- نرخ های فصلی را تنظیم کرده و تاریخ های رزرو را مسدود کنید.
- مجاز به لغو اتاق های رزرو شده است.
این ها خدمات اولیه ای هستند که با قالب رزرو آنلاین هتل دریافت می کنید. با این حال، می توانید این خدمات را در وب سایت خود قرار ندهید.
ایجاد یک وب سایت هتل بدون ویژگی رزرو می تواند به عنوان هویت آنلاین شما باشد. این می تواند به شما کمک کند تجارت خود را ارتقا دهید. شما می توانید از طریق سایت خود به تبلیغ خدمات، اتاق ها و اعلام آخرین اخبار و اتفاقات بپردازید. اگر به دنبال راهی برای کسب مقداری درآمد منفعل از طریق وب سایت خود هستید، می توانید در ساخت یک دایرکتوری آنلاین سرمایه گذاری کنید.
بدون هیچ یک از این خدمات می توانید به سراغ یک هتل ساده یا وب سایت ملک اجاره ای بروید. وب سایت شما هنوز هم می تواند کمک بزرگی برای حضور آنلاین تجارت کوچک هتل شما باشد.
3. چند نکته برای اطمینان از دستیابی وب سایت به مخاطبان مورد نظر
مطمئنا از وب سایتی که برای مخاطبان هدف دسترسی نداشته باشد، استفاده نمی شود. وقتی مشتریان احتمالی شما سعی می کنند مکانی برای اقامت در منطقه شما جستجو کنند، باید به وب سایت شما دسترسی داشته باشند. شما باید بر تبلیغات وب سایت هتل خود تمرکز کنید تا اطمینان حاصل کنید که مردم از آن مطلع هستند.
این کار را می توان با بهینه سازی وب سایت خود برای موتور های جستجو انجام داد. بهینه سازی موتور جستجو موضوعی بسیار عمیق و جالب است. فقط با کمی تحقیق می توانید با تاکتیک های اساسی موتور جستجو آشنا شوید.
با این حال، روش های زیادی وجود دارد که از طریق سئو به دیده شدن سایت شما کمک می کند. موارد زیر چند کار هستند که می توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که طراحی سایت هتل شما به اندازه کافی برای زنده ماندن در رقابت رتبه بندی کرده است.
از یک قالب سئو فرندلی استفاده کنید.
همیشه یک قالب سئو فرندلی یا سازگار با سئو برای طراحی سایت هتل خود انتخاب کنید. قالب متناسب برای سئو قالبی است که با در نظر گرفتن قوانین SEO کد گذاری شده است. قالب برنامه ریزی شده با استاندارد SEO به طور خودکار باعث افزایش دید وب سایت شما می شود.
هنگامی که شما یک قالب مناسب جست و جو گرها را انتخاب می کنید، می توانید تمرکز خود را بر روی بررسی محتوای صفحات خود قرار دهید.
هنگام به روز رسانی مطالب، کلمات کلیدی را در ذهن داشته باشید.
حتی اگر تحقیق کلمات کلیدی موضوع مفصلی از سئو سایت باشد، برای اجرای آن نیازی نیست که یک متخصص سئو باشید. همیشه کلمات کلیدی عمومی یا مترادف موضوعات خود را در مکان های مربوط به محتوای خود بگنجانید.
به عنوان مثال اگر هتل شما در هاوایی است، می توانید کلمات کلیدی مانند “محل اقامت هاوایی”، “هتل در هاوایی” ، “بهترین اقامت در هاوایی”، “هتل های نزدیک هاوایی”، “بهترین غذای هاوایی” و غیره استفاده کنید.
علاوه بر این، چندین ابزار وجود دارد که می تواند به شما در یافتن کلمات کلیدی کمک کند. به عنوان مثال شما می توانید از ابزار برنامه ریز کلمات کلیدی Google و افزونه های وردپرس استفاده کنید که به شما کمک می کند محتوای وب سایت خود را بهینه کنید و آن را سئو دوستانه کنید.
عناوین و URL ها را بهینه کنید.
عنوان و URL یا وب سایت شما نقش مهمی در سئوی وب سایت شما دارد. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی بهینه سازی عنوان و همچنین URL های سایت خود آورده شده است.
- بهینه سازی عنوان صفحه یا وبلاگ
- عنوان را مرتبط و معنی دار نگه دارید.
- عنوان با طول متوسط، نه خیلی کوتاه نه خیلی طولانی. در حالت ایده آل 50-60 نویسه
- کلمات کلیدی اصلی خود را وارد کنید.
- عناوین خود را قانع کننده و دارای ارزش کلیک کنید.
- بهینه سازی URL های وب سایت های هتل های کوچک شما
- آن را کوتاه و ساده نگه دارید.
- کلمات کلیدی را وارد کنید.
- یک اسم انتخاب کنید که به راحتی به خاطر سپرده شود (در حالت ایده آل، نام هتل، خانه و غیره)
- از استفاده از URL های پیش فرض همراه با شماره، تاریخ و غیره خودداری کنید.
با این حال، استفاده از افزونه های سئو وردپرس به شما راهنمایی روشنی در مورد عناوین و URL ها می دهد. اما درست است که به هنگام ایجاد صفحه به URL ها و عناوین خود توجه ویژه ای داشته باشید.
سرعت سایت
یک طراحی زیبا اگر بارگیری کند داشته باشد معنی ندارد. به آخرین سایتی که با آن روبرو شده اید فکر کنید. اگر بارگیری وب سایت شما بیش از 3 ثانیه طول بکشد، بیش از یک چهارم کاربران خود را از دست خواهید داد. این بدان معناست که شما 1/4 از رزروها را فقط به دلیل سرعت بار خود نسبت به رقبا از دست داده اید.
همچنین تصاویر با کیفیت بالا می توانند سرعت سایت شما را کم کنند. بهترین وب سایت های هتل در عرض 2-3 ثانیه بارگیری می شوند. برای کمک به سرعت بخشیدن به کارها، سعی کنید تعدادی از افزونه ها برای افزایش سرعت سایت و هدایت ها را محدود کنید. اگر در سایت خود فیلم دارید، آنها را در مکان دیگری مانند YouTube یا Vimeo قرار دهید.
اطمینان حاصل کنید که تصاویر بارگذاری شده در اندازه های بهینه فشرده شده اند و همچنین عکس ها را با فرمت JPG و لوگو را به صورت PNG ذخیره کنید. تصاویر بزرگ نباید بیش از 1 مگابایت باشند و عرض صفحه و تصاویر باید در حدود 2000 پیکسل باشد.
سرعت بارگیری صفحه مهم است. وب سایت های کند از رزرو مستقیم مشتریان جلوگیری می کنند. این امر همچنین می تواند در رتبه ی نتایج جستجو به شما آسیب برساند زیرا گوگل سایت های با سرعت کم را در رتبه بندی نتایج جستجو مجازات می کند . با استفاده از ابزار رایگان PageSpeed Insights گوگل می توانید سرعت صفحه وب سایت هتل خود را بررسی کنید.
چت زنده
چت زنده قابلیتی می باشد که وب سایت شما باید داشته باشد. شما در لحظه ی ورورد افراد به وب سایتتان کافی است به آن ها خوشامدگویی بگویید و سپس از آن ها بخواهید در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکلی آن را با شما در میان بگذارند. دستورالعمل های فیس بوک را برای افزودن مسنجر به وب سایت خود دنبال کنید. همچنین می توانید با استفاده از چت بات مجهز به هوش مصنوعی این مورد را تکمیل کنید. ربات ها می توانند به سوالات متداول خدمات مشتری پاسخ دهند و حتی کارهای ساده ای مانند انجام درخواست ها، رسیدگی به شکایت و یا توصیه جاذبه های محلی را انجام می دهند. این یک روش جالب برای بهبود تجربه مهمان هتل در اینترنت است. با افزونه چت آنلاین وردپرس نیز می توانید به راحتی از این امکان در وبسایت خود برخوردار شوید.
وبلاگ نویسی منظم
وبلاگ ها بهترین راه برای به روز رسانی وب سایت شما با محتوای تازه و منحصر به فرد هستند. آن ها راهی عالی برای به روز نگه داشتن بازدیدکنندگان خود با آخرین به روز رسانی ها هستند. حتی می توانید با استفاده از یکی از این موضوعات اخبار یا مجله، وبلاگ جداگانه ای را به وب سایت هتل خود هدایت کنید.
برای راه اندازی سرویس های جدید یا معرفی اتاق ها و خدمات جدید می توانید از این ویژگی در طراحی سایت هتل خود استفاده کنید. همچنین می توانید برای اعلام طرح های جدید، پیشنهادات تخفیف و غیره وبلاگ بگذارید.
با داشتن چنین بلاگ هایی می توانید به کاربران خود در مورد آن هشدار دهید.
- آخرین به روز رسانی ها درباره هتل خود را به اشتراک بگذارید.
- راه اندازی سرویس جدید در هتل خود
- افزودن منوی غذای جدید، اتاق های جدید، امکانات جدید و غیره
- پیشنهادات، طرح ها و دوره های تخفیف ویژه
اساساً، وبلاگ های موجود در وب سایت شما می توانند به عنوان رسانه ای عمل کنند که از طریق آن می توانید بازدیدکنندگان خود را به روز نگه دارید. وبلاگ ها برای بازاریابی محتوا بسیار عالی هستند، جایی که محتوای مفید و هدفمند در نهایت به عملکرد کسب و کار شما کمک می کند.
یکی از مزایای استفاده از وردپرس برای وب سایت هتل کوچک شما، انعطاف پذیری آن است. تعداد زیادی افزونه برای طراحی های مختلف طراحی شده است.
برای افزایش قابلیت مشاهده موتور جست و جو در وب سایت هتل کوچک خود، می توانید از افزونه های مختلف SEO استفاده کنید. بهترین آن ها یوآست سئو یا رنک مث است.
ویژگی های اصلی این افزونه ها:
- به شما کمک می کند محتوای سئو فرندلی تولید کنید.
- خوانایی سایت خود را بهبود ببخشید.
- در مورد محتوایی که برای سئو مناسب نیست، به شما هشدار می دهد.
- برای یک قالب SEO دوستانه، می توانید از چنین افزونه هایی استفاده کنید تا محتوایی را که از طرف خود به صفحات اضافه می کنید بهینه کنید.
- آن ها به شما کمک می کنند محتوای متمرکز و کاربر پسندی ایجاد کنید که برای کاربران نهایی شما مفید باشد.
نکات طلایی در طراحی سایت رزرو هتل
در کنار همه ویژگی هایی که بالاتر اشاره کردیم، نکات و ترفندهای دیگری هم در طراحی سایت رزرو هتل هستند که می توانند کیفیت سایت شما را یک پله بالاتر ببرند. در ادامه به 5 نکته طلایی در طراحی سایت رزرو هتل اشاره می کنیم.
1/ تصاویر و ویدئوها را دائماً به روزرسانی کنید
چیزی که شما در طراحی وب سایت هتل خود حتماً نمی خواهید، این است که سایت تان کهنه و قدیمی به نظر برسد. خب یک راه حل ساده برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی دارید و آن آپدیت کردن مداوم تصاویر، ویدئوهاست. به عنوان مثال یکی از هوشمندانه ترین تکنیک هایی که سایت تان را همیشه زنده و پویا نشان می دهد، این است که تم سایت را متناسب با هر فصل تغییر دهید. مثلاً در تابستان از رنگ های سردتر استفاده کنید و تصاویر و ویدئوهایی از مناظر تابستانی را در صفحه اصلی خود قرار دهید.
علاوه بر فصول مختلف، می توانید روی مناسبت های مختلف هم حساب کنید. برای مثال اجازه ندهید که ظاهر سایت تان نزدیک عید نوروز مثل باقی روزهای سال باشد. بلکه از تصاویر، ویدئوها و حتی متن هایی استفاده کنید که حال و هوای عید نوروز را تداعی کنند. با این کار به مخاطبان خود این پیام را می دهید که همیشه چیز جدیدی برای آنها دارید و با اتفاقات و شرایط روز، کاملاً هماهنگ اید.
2/ نرخ ها و امکانات خود را با آخرین تغییرات در سایت نشان دهید
یکی از اهداف اصلی شما از طراحی سایت هتل این است که مسافران احتمالی از نرخ های شما آگاه شوند و همچنین بتوانند اتاق مد نظر خود را رزرو کنند. بنابراین طبیعتاً اگر سایتی داشته باشید که نرخ های به روزی ندارد یا اطلاعات اتاق ها را به صورت زنده و آپدیت شده نشان نمی دهد، این سایت عملاً کارایی خود را از دست می دهد.
3/ در طراحی سایت رزرو هتل به ریسپانسیو بودن آن توجه ویژه ای داشته باشید
وقتی در طراحی سایت هتل خود فاکتور ریسپانسیو بودن برای دستگاه هایی مثل موبایل را هم مد نظر قرار می دهید، متوجه خواهید شد که درصد زیادی از رزروهای شما از طریق تلفن همراه انجام می شوند. بنابراین حتماً سایت خود را چک کنید تا مطمئن شوید که برای سایر دستگاه ها مثل تبلت و موبایل هم به اندازه کافی پاسخگو و واکنش گراست.
اما می خواهید یک قدم بزرگ تر روی به جلو بردارید؟ پس اپلیکیشن سایت خود را برای کاربران موبایل طراحی کنید. هیچ چیزی به اندازه کار با یک اپلیکیشن برای کاربران تلفن همراه جذاب و راحت نیست. پس این تجربه را در اختیار کاربران خود قرار دهید تا نشان دهید که برای آنها ارزش قائل اید. نگران نباشید! برای طراحی اپلیکیشن سایت خود نیازی نیست که هزینه زیادی کنید یا مدت زمان زیادی را صبر کنید. چرا که اگر سایت تان وردپرسی باشد، فقط به کمک افزونه های اپلیکیشن ساز، می توانید اپلیکیشن سایت خود را در چند دقیقه داشته باشید.
4/ بخش نظرات را در سایت خود فعال کنید
یکی از مؤثرترین روش هایی که می توانید اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید، “اثبات اجتماعی” است. اثبات اجتماعی یک پدیده روان شناختی و اجتماعی است که در آن افراد از تجربیات یا رفتار دیگران استفاده می کنند تا بتوانند در یک موقعیت مطمئن و استاندارد قرار بگیرند. به زبانی ساده، مردم به چیزی اعتماد می کنند که دیگران هم آن را تضمین کنند.
جالب است بدانید که طبق بررسی های انجام شده حدود 96% از کاربران سایت های هتل، نظرات دیگران را قبل از رزرو اتاق می خوانند و بر اساس آن تصمیم می گیرند. دقیقاً به همین دلیل است که باید نظر سایر مسافران را در سایت خود نشان دهید.
نکته: هتل های استانداردی که به کیفیت هتل خود اطمینان دارند، این نظرات را از منابع شخص ثالث قابل اعتماد مثل گوگل در سایت خود نشان می دهند.
5/ در طراحی وب سایت هتل از CTAها به شکل درست استفاده کنید
CTAها یا همان لینک های Call-to-action مهم ترین راهنماهایی هستند که قدم بعدی را برای کاربران مشخص می کنند. برای مثال اگر در نمایش امتیازات هتل خود موفق بوده باشید، کاربر می خواهد در قدم بعدی اتاقی را در هتل شما رزرو کند. اینجاست که باید یک لینک CTA را تحت عنوان “اکنون رزرو کنید” در معرض دید او قرار دهید.
اما CTAها فقط محدود به رزرو اتاق نیستند؛ بلکه باید نیازهای کاربران را پیشبینی کنید و برای همه آنها CTAهای درستی را در جای درست خود قرار دهید. به عنوان مثال شاید بعضی از مسافران شرایط ویژه ای در ررزو اتاق دارند و می خواهند قبل از رزرو با شما تماس بگیرند. در این صورت باید CTA “تماس با هتل” را هم در اختیار او قرار دهید.
علاوه بر این اگر پیشنهادات ویژه ای برای رزرو اتاق های خود دارید، باید CTA پیشنهادات را هم در معرض دید کاربر قرار دهید تا او را تشویق به تهیه آن بسته پیشنهادی کنید. البته دقت کنید که در هر یک صفحه، از تعداد زیادی CTA استفاده نکنید. اما حداقل یک CTA را در هر صفحه داشته باشید. برای اولویت بندی آنها نیز مهم ترین CTA را در بالای صفحه قرار دهید و به همین ترتیب تا پایین صفحه اولویت های بعدی را قرار دهید.